Anti Klaag Boek

Anti Klaag Boek
$16.95
Author:
Series: Overige, Book 0
Genres: Overige, Psychologie
Publisher: Uitgeverij Haystack
Publication Year: 1e druk, 2010
ISBN: 9789077881934
Laat je dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega's, familie of vrienden. Ontdek hoe je korte metten maakt met hun geklaag.
About the Book

Laat je dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega’s, familie of vrienden. Ontdek hoe je korte metten maakt met hun geklaag.

Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend? Maak dan gebruik van je aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk!

Bart Flos heeft zich als crisismanager in grote ondernemingen ontwikkeld tot een professionele klaagcoach. Hij weet als geen ander waarom mensen klagen en hoe hij hun negatieve gedachten kan ombuigen.

Over Bart Flos
Bart Flos heeft zich als crisismanager in grote ondernemingen ontwikkeld tot een professionele klaagcoach. Hij weet als geen ander waarom mensen klagen en hoe hij hun negatieve gedachten kan ombuigen.

Als professioneel klaagcoach helpt Bart anderen bij het vinden van eigen inzicht in de balans werk / privé, leiderschap en loopbaan.

Naast ‘Het anti-klaagboek’ van Bart Flos is er nu ook ‘Het anti-klaaglied’, een originele carnavalshit waarin Flos oproept om minder te zeuren en te zaniken.

 
Inhoudsopgave
Inleiding

  1. Wat is klagen?
  2. Waarom klagen we?
  3. Ontmasker de klager
  4. Reken af met je eigen gezeur
  5. Reken af met andermans gezanik
  6. Noodpakket voor klaagrampen

Epiloog

Recensie(s)
Veel mensen klagen en zeuren over tal van onderwerpen: het weer, het werk, de baas, de buren, het verkeer, de tegenvallende vakantie etc. In dit boek wordt ingegaan op de vraag waarover mensen zoal zeuren of zaniken, waarom dat gebeurt en wat er aan valt te doen om dit negatieve gedrag te keren.

Deze uitgave is van een heel licht niveau en bevat tal van open deuren. Er komen onderwerpen aan de orde zoals het verwachtingsniveau van mensen, aandacht en erkenning, ontevredenheid, het herkennen van klagers, de kracht van de lach en een ‘noodpakket voor klaagrampen’. Tevens wil het eenvoudig. met talloze spreuken en oneliners geschreven boek mensen helpen hun eigen zeurgedrag te onderkennen en aan te pakken. Het bevat daartoe onder meer een vragenlijst met een puntensysteem.

Wellicht kan deze uitgave enige diensten bewijzen om zeurgedrag op de werkplek tegen te gaan. De auteur presenteert zich op de achterflap als ‘crisismanager’.

door: Ingrid van Otterlo

Reviews
5 Stars – Schitterend boek … bruikbaar en to the point.
Bart Flos schreef een goed boek. Onderbouwd en duidelijk. Het gaat veel verder dan veel vrijblijvend gewauwel waaraan veel van dit soort boeken zich bezondigen. De auteur constateert niet alleen, maar remedieert …En dat is de essentie van dit boek : anti – klaag of hoe counter je klaag gedrag. Een aanrader (alleen maar om op je desk te laten liggen als één van je mensen weer komt … inderdaad klagen).

door: eenaandachtigelezer

3 Stars – ‘k mag nie klagen
Ik mag nie klagen ;-) maar je zou best niet doen zoals ik, en dit boek op de “verkeerde” dag aan de juiste persoon te geven. Want die klaagde wel. Het boek heeft alle kanten van de kamer gezien.

door: JuanVC

5 Stars – Goed boek voor iedereen!
Met veel plezier het Anti-klaagboek gelezen. In mijn geval niet omdat ik een klager ben, ben eigenlijk altijd positief en happy.
Het boek gaat bij mij op het werk nu de ronde doen en we noteren de namen op de eerste bladzijde die het gelezen hebben.
Mijn doel is dat het een uitwerking op het totale personeel zal hebben.

door: CleijenborchCulinR

Ook verkrijgbaar als: Ebook (Prijs € 12,99)

bestel dit boek

bol.com Partner