Gek op Gaten

Gek op Gaten
$19.95
Author:
Genres: Marketing, Verkoop
ISBN: 9089651152
In dit boek beschrijft Jos Burgers op een luchtige en humoristische manier wat klanten écht willen. Aan de hand van heldere en aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe belangrijk het is om u in uw klant te verplaatsen en klantgericht te zijn.
About the Book

Vaak wordt gedacht dat klanten op zoek zijn naar producten en diensten.

Maar wie zich beter verdiept in wat klanten écht willen, ontdekt dat ze vooral behoefte hebben aan oplossingen. Oplossingen waar ze plezier aan beleven of die hun ‘pijn’ wegnemen. Om dit wezenlijke verschil te illustreren, gebruikt Jos Burgers in dit boek de treffende metafoor van boren en gaten. De boren staan hierbij voor de producten en diensten die je levert, de gaten voor de behoeften en wensen van je klanten.

Luchtig en Humoristisch
In dit boek beschrijft Jos Burgers op een luchtige en humoristische manier wat klanten écht willen. Aan de hand van heldere en aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe belangrijk het is om u in uw klant te verplaatsen en klantgericht te zijn. En dat dit vraagt om medewerkers die flexibel, proactief en betrouwbaar zijn. Medewerkers die oprecht geïnteresseerd zijn in hun klanten, hen met plezier helpen en met hen meedenken. Want klantgerichte medewerkers zijn als geen ander in staat om een brug te slaan tussen boren en gaten.

Recensie
Met de ondertitel ‘ontdek wat klanten echt willen’ wordt duidelijk dat dit boek gaat over klantgerichtheid en het commerciële aanbod van bedrijven. Met de metafoor van boren en gaten wordt duidelijk gemaakt hoe het aanbod – de producten en diensten, getypeerd als boren – dient te passen bij de behoeften van de klant – de gaten.

In dertig korte hoofdstukken wordt het thema in de breedte bekeken. Het gaat niet alleen om een relatief technische verhandeling over productontwikkeling en innovatie, maar het boek bestrijkt zeker ook de gedragscomponenten van de mensen en de cultuur van de organisatie. De kwaliteit van procedures, processen en systemen is ook belangrijk voor de perceptie van de klant, maar het gedrag van de individuele medewerker is belangrijker.

De auteur is ervaren marketeer, zowel in de praktijk als in de rol van hogeschooldocent. Sinds tien jaar heeft hij een adviesbureau. Gericht op managers en medewerkers in functies met veel klantcontact.

Ir. K.W. Sijtsma MBA

Reviews
5 Stars – Kort, bondig & vol humor. Ik ben ook gek op gaten!
Jos Burgers schrijft zoals hij vertelt; vol humor & uit de dagelijkse praktijk. Geen bijbel vol do’s en dont’s en nieuwe marketingtheorie. Hij houdt een spiegel voor. Hoe ga je om met klanten? Wat zou je anders kunnen doen? Praat je vanuit het product met de klant of vanuit de oplossing. Wil een klant alle specificaties van een klopboor, of weten welke boor de juiste gaten oplevert. Met andere woorden; ben jij in staat je te verplaatsen in de klant? En hoe ga jij voortaan te werk? Ja, het boekje heb je misschien vrij snel uit, maar dan begint het pas…

meelezer

5 Stars – Voor iedereen die in een winkel werkt
Dit boek zou iedereen die in de winkel werkt moeten lezen dat geeft zoveel meerwaarde Op de werkvloer. Het leest erg makkelijk dus je hoeft geen boekenwurm te zijn.

familiejansen

4 Stars – Duidelijke voorbeelden en makkelijk inzetbaar
Helder en duidelijk boek dat je van het begin tot het einde aan het denken zet. Het boek leest prettig weg en bevat veel praktijkvoorbeelden. De combinatie van een vlotte schrijf stijl en duidelijke structuur in het boek zorgen er wel voor dat je het boek snel uitleest. (Ik was er binnen 2 uur doorheen) Ik denk dat het boek vooral geschikt is voor ondernemers die er achter willen komen of hetgeen dat ze leveren ook echt is wat de klanten willen. Een goed boek om jezelf aan het denken te zetten.

HansKlein

bestel dit boek

bol.com Partner