Social Media Marketing voor Dummies

Social Media Marketing voor Dummies
$28.95
Author:
Series: Dummies, Book 0
Genres: Marketing, Social Media
ISBN: 9043023698
Met social mediamarketing kun je per minuut informatie over je bedrijf verspreiden. Dit boek helpt je dichter bij je klanten te komen, of je nu een klein bedrijfje, een starter of een grote onderneming bent.
About the Book

Boordevol nuttige tips en handige websites

Je klanten buzzen al op social mediasites; doe daar je voordeel mee!

Met social mediamarketing kun je per minuut informatie over je bedrijf verspreiden. Dit boek helpt je dichter bij je klanten te komen, of je nu een klein bedrijfje, een starter of een grote onderneming bent. Stel vast welke social mediasites je doelgroep het meest aanspreken, ontdek de nichecommunity’s, ontwikkel je eigen stem en meet je resultaten.

Shiv Singh is een marketeer die midden in de praktijk staat en met een paar van de grootste ondernemingen van de wereld werkt. Het tijdschrift Advertising Age heeft hem uitgeroepen tot een van de meest vooraanstaande stemmen in de social marketing.

Recensie(s)
Social media zijn hot en inmiddels ook ontdekt als belangrijk middel voor marketing. Social media zoals blogs, message boards, podcasts, bookmarks, sociale netwerken, gemeenschappen en wiki’s zijn de uitingsvormen van nu. Iedere wereldbewoner met internet wordt publicist en recensent. In dit boek wordt uiteengezet en uitgewerkt hoe social media bij de uitstek de nieuwe mogelijkheden bieden voor de marketing van producten en diensten.

Het boek behandelt onderwerpen zoals de vraag hoe social media marketing werkt, hoe het in de praktijk gebracht kan worden in een marketingcampagne, hoe de belangrijkste plaforms zijn te vinden en hoe het succes gemeten kan worden. Het boek is opgezet zoals andere uitgaven in de reeks ‘voor dummies’: de lezer wordt met veel icoontjes en alinea’s met tussenkopjes door de tekst geleid; achterin het ‘deel van de tientallen’ met puntsgewijze overzichten. Met een aantal afbeeldingen en cartoons in zwart-wit.

De schrijver is marketeer en uitgeroepen tot een van de meest vooraanstaande stemmen in de social marketing.

door: R. Grandia

Reviews
4 Stars – Begrijpelijk en slim
Leuk en begrijpelijk boek. Het bleicht niet alle social media maar maakt je echt wegwijs in wat slim is om te doen. In deze nieuwe manier van marketing bestaat nog geen blueprint. Conclusie: laat je niet gek maken en volg niet elke zzper of bureau die er zegt verstand van te hebben. Want dit is pertinent niet zo. Ga eerst te rade bij wie je klanten zijn, waar hun behoeften liggen, wie hen professioneel, referentieel en sociaal beinvloeden en bouw daar een slimme strategie omheen. Bedien de mensen dan consequent met “voer” dat hen werkelijk interesseert en triggert om geinteresseerd en trouw aan je bedrijf te worden. Voor iedereen een must!

door: WoutPlevier

2 Stars – Taai
Zorg dat je ervaring hebt met social media platforms zoals facebook en twitter. Na het lezen van de eerste twee delen heb ik totaal geen idee wat ik met die informatie aanmoet. Een paar voorbeeld cases zou mij meer geholpen hebben. Ik kwam moeilijk door het boek heen.

door: SirNick

bestel dit boek

bol.com Partner